reklama

Historky z hypermarketu II.

Pri každodennom nástupe do pracovného stereotypu ma čakajú tie isté úkony. „Narvem“ si všetky svoje veci do 50 x 50 cm veľkej skrinky, zapíšem sa do prezentačnej knihy, počkám, kým mi vedúca prepočíta peniaze v pokladni a obdarí ma nenávistným a znechuteným úsmevom. Zapnem bežiaci pokladničný pás, zasvietim lampičku označenú číslom a privítam prvého zákazníka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Pomaly sa dostanem do kolobehu stresu, rýchleho manipulovania s tovarom a bezchybného (niekoľko sekundového) počítania peňazí, stravných lístkov, kupónov, ústrižkov od pivných fliaš a odvodov z bankových účtov platobných kariet.

A takto sa striedajú nekonečné zástupy horlivých platiteľov, až do chvíle, keď......

Každý deň poobede prichádza k pokladni môj najobľúbenejší zákazník. Starý pán, očividne neoplývajúci finančným zabezpečením, ktorý položí na misku vždy 14 Sk a podáva mi fľašu vína.

Ticho pozoruje, s nikým sa nerozpráva, neháda sa, nemá problémy s akciovým tovarom, len čaká na 50 halierov, ktoré mu vrátim po nablokovaní najlacnejšieho vína. Zabalím mu ho do tašky a podám do ruky. Nikomu nebalím tovar do tašky, ale pri tomto pánovi mi to urobí veľkú radosť. A on sa len usmeje a bez slova odchádza preč. V týchto pár minútach sa mi zastaví čas a hluk naokolo, pocítim na chvíľu kľud a uvolnenie, nepočujem kričiace deti, pípanie pokladní, hádku manželov o desať korún drahší syr, stále sa opakujúce piesne v podnikovom vysielaní.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno to svoje ticho prenesie na mňa. Možno preto, že medzi všetkých týchto ľudí vôbec nepatrí.

Eva Novanská

Eva Novanská

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

človek ktorý chce svojimi výtvormi povedať niečo ľuďom... Zoznam autorových rubrík:  PoviedkyBásneČo ma práve napadne...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu